Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń! +48 576 142 509 Sklep online Twój koszyk

Dieta na cellulit wcale nie musi być katorgą!

Strona główna » Blog » Dieta na cellulit wcale nie musi być katorgą!

Dieta na cellulit odgrywa ogromne znaczenie w walce z tym problemem. Obok stosowania odpowiedniego kremu oraz aktywności fizycznej, to jeden z niezbędnych elementów. Bez niej nawet korzystanie ze specjalistycznych zabiegów nie przyniesie pożądanych efektów. Jednakże nie musi być to specjalna, gotowa dieta przeciw cellulitowi. To ważne, aby nie była ona katorgą, ponieważ ma stanowić stały element naszego życia. Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, aby czuć się zdrowo, zredukować cellulit i cieszyć się smacznymi potrawami.

Dieta - cellulitJaka dieta na cellulit? Ogólne zasady

Posiłki powinny być przede wszystkim lekkie i zdrowe. Unikajmy produktów o wysokiej zawartości tłuszczów i cukrów, ale też fast foodów, gotowych dań i żywności wysoko przetworzonej. Wszystko to może zwiększać tkankę tłuszczową, co stanowi jedną z przyczyn pojawiania się cellulitu. Ponadto powinno się jeść często, ale niewielkie porcje (4 – 5 posiłków co 4 godziny). Dzięki temu organizm nie będzie czuł potrzeby magazynowania tłuszczu.

Dieta na cellulit – jadłospis

Istnieje wiele sposobów na to, aby jeść zdrowo i smacznie, a jednocześnie walczyć z cellulitem. Zastąp to, co niezdrowe, pełnowartościowymi produktami takimi jak:

  • produkty pełnoziarniste: otręby, płatki owsiane, ciemne pieczywo, kasza, brązowy ryż czy makaron;
  • warzywa: szczególnie brokuły, buraki, szparagi;
  • jajka (bogate w cholesterol);
  • kiełki fasoli;
  • owoce: banany;
  • kurkuma.

Picie wody a cellulit – zastąp słodkie napoje wodą

Absolutnie zabronione są słodzone i gazowane napoje, ale uważać trzeba również z sokami, w których nie brakuje cukru. Negatywny wpływ może też wykazywać nadmiar kawy. Bez ograniczeń można sięgać po wodę. Dzięki niej szybciej będą usuwane rozbite lipidy (rozbite np. dzięki odpowiednim kremom).
Świetnym elementem diety jest zielona herbata, która pobudza organizm, a więc może zastąpić kawę. Znajdziemy tu teobrominę, która pobudza spalanie lipidów, a także witaminy A, B, C, E, K i PP oraz cynk i potas.

Ryby to źródło zdrowych tłuszczów!

Choć należy unikać produktów bogatych w tłuszcze, to jednak nie można całkowicie wykluczyć tego składnika. Warto dostarczać je w zdrowej formie – wraz z rybami. Znajdziemy w nich tłuszcze omega, budujące warstwę ochronną skóry.

Dieta na cellulit? Ogranicz sól

Sól może powodować zatrzymywanie wody i toksyn w tkankach. Jest to jedna z przyczyn pojawiania się grudek, gdyż właśnie toksyny powodują wzmożony rozrost komórek tłuszczowych. Sól możesz z powodzeniem zastąpić ziołami!

Uwaga!

Wpisując na stronie vialisebodywrapping.pl w koszyku hasło 10RABAT2017 otrzymasz 10% rabatu na krem antycellulitowy. Kliknij i sprawdź!

Dieta na cellulit na udach, pośladkach, brzuchu… Ogranicz cukier

Jeżeli zmagamy się z cellulitem, z naszej diety powinnyśmy wykluczyć też cukier. Powoduje on nadmierny przyrost tkanki tłuszczowej, a to już prosta droga do pomarańczowej skórki. Jeżeli nie możesz zupełnie zrezygnować ze słodyczy, to w chwili słabości sięgnij po owoce lub kilka kostek ciemnej czekolady. Pamiętać trzeba o racjonalnych ilościach takich zamienników. Np. banany zawierają dość dużo cukru. Wciąż stanowią jednak wiele zdrowszą alternatywę.

Jaka dieta na cellulit powinna być? Bogata w warzywa!

Warzywa powinny stanowić podstawę diety na cellulit. Znajdziemy w nich mnóstwo substancji odżywczych. Jednocześnie nie zawierają one wiele kalorii. W walce z cellulitem doskonale sprawdzą się pomidory, sałata i ziemniaki, gdyż są bogate w potas. Sięgać warto też po szparagi, brokuły i buraki. Doskonałym wyborem będą również kiełki, które zawierają mnóstwo witamin i minerałów. Dodać można je do kanapek, sałatek, a także do zup.

Podsumowanie

Nieobca Ci Dieta Dukana, a cellulit nadal nie zniknął? Próbowałaś już najbardziej ekstremalnych diet? Zapomnij o nich! Zmień nawyki żywieniowe tak, aby były zdrowe i służyły całemu ciału. To ma być zmiana na całe życie, a nie na kilka tygodni. Odpowiedni jadłospis zmieni wygląd całego ciała, doda Ci energii i chęci do działania. Jednocześnie wcale nie musi być pełen wyrzeczeń. Najważniejsza jest świadomość tego, po co warto sięgać, a czego powinno się unikać. Jeżeli dieta jest dla Ciebie ogromnym wyzwaniem, zmiany wprowadzaj stopniowo. Najważniejsze to poczuć się dobrze we własnym ciele.


Bibliografia

1. Ewa Kosowicz, Dieta antycellulitowa, 2015
2. Karen Fischer, Younger Skin in 28 Days: The Fast-track Diet for Beautiful Skin and a Cellulite-proof Body, 2013
3. Casademunt J., Naturalne sposoby zwalczania cellulitu, 2007

1 głosów

Komentarze

Frankie - 2019-07-14 19:52:52

U mnie dieta na cellulit na udach to byla przede wszystkim woda i duzo swiezo wyciskanego soku z limonki :)

MatkaKurka - 2019-06-07 21:37:45

Jezeli chodzi o spozywanie plynow to swieta prawda i widze po sobie - picie wody a cellulit maja miedzy soba ogrona zaleznosc i jak przerzucilam sie na zwykla mineralna to zaczal mi schodzic jak woda :D

Julia Kilar - 2019-04-19 17:39:42

Pućka, no łosoś na pewno super sie nada na jadlospis pczy czyms takim jak dieta na cellulit, chociaz ja bym uwazala z tymi marketowymi bo one są często z hodowli dosc niskiej jakosci. My po znajomosci zalatwiamy sobie prosto z polowow na morzu i mowie ci - czuc roznice w jakosci ;)

Pućka - 2019-04-15 11:11:59

A jak sprawa wyglada z rybami? Bo wydawalo mi sie, że dieta na cellulit moze obejmowac takie gatunku jak np. łosoś, ktory ogolnie jest zdrowy, ma te wszystkie kwasy i tak dalej.

Opinie od naszych klientek

Informacje o wysyłce: Brak opóźnień, wysyłka realizowana w ciągu 24h.

Poczekaj!
Chcesz rabat 10%?

Jesteśmy pewni, ze nasze produkty są najwyższej jakości i będą odpowiadać Twoim oczekiwaniom. Dlatego też, by zachęcić Cię do wypróbowania naszego produktu, którego jakość gwarantujemy, dajemy Ci rabat 10%.

10RABAT2017

Tak, chcę!